fredag 30 juli 2010

Halt hund, regn och Jobb

Julia på Pappas axel

Hejsan bloggen, bloggläsare, hundvänner och annat löst folk som nu läser. Om nu någon läser?

Hundträningen som jag skrev i förra inlägget så vart varken spåret eller agilityn av, min kära vovve är nämligen halt.

Smärtan kommer från en av tårna på högerframtass. Var nästan så jag ringde vetrinären och tänkte röntga tassen idag ifall hun brytit tån, för känner en knöl som inte finns på någon annan av tårna. Men idag är en bättre dag och fröken har iaf börjat stödja på tassen, tidigare har hon varit 3-bent, och då har jag ABSOLUT ingen smärtkänslig hund.

Men jag håller iana under fortsatt vila med koppelrastning och stillhet och några ultraljudsbehandlingar. Tur i oturen, nu får jag pröva undervattensbehandling!



Men detta med att hålla fröken terrier i stilhet är en konst som heter duga.
Dock får jag skylla mig själv att jag slarvat med burträningen.
Sitter hon i buren gråter hon, platsar jag henne på bädden så hör jag efter ett tag hund hon ligget och busar/morrar och rullar runt i bädden. Ger jag henne fri kommando så hoppar hon omkring på 3 ben och vill inte vara still. -SUCK!
Men som sagt tidigare, idag är de bättre och just nu ligger hennes diagnos på stukning i tåleden.

Dagen till ära har jag och iana spenderat tillsammans med min vackra brorsdotter och brors tjej Ulrika. Vi har ränt runt på stan och haft bejbismys hemma i deras lägenhet.

Fasters Äskling börjar bli stor, hela 4 veckor idag!
Sedan ska jag gå och lägga mig, min kväll har bestått av jobb och fortsätter i samma stuk imorgon.

Puss och kram alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar