söndag 29 augusti 2010

Äntligen en uppdatering.

Iana 100820



Ber om ursäkt för det dåliga uppdaterandet, men jag har jobbat som en tok senaste tiden.

Som många ev er redan vet så har det ju brunnit i lokalen bredvid Granngården hära i gällivare, så jag har fått rycka in och jobba dära samtidigt som jag har gått på schema på Komsum hallen, detta har inneburit 10-14 tim jobb per dag. Så att sätta sig vid datan och blogga har tyvärr inte varit min första prioritering.
Nåja, nu är sommaren iaf över och schemat på Konsumhallen är slut, största krisen på Granngården är över så just nu har jag inge jobb alls inplanerat. Vet faktiskt inte hur jag känner för det.. Skönt! Konstigt! Oroande! osv, ni fattar vinkeln?
Fast trots allt detta jobbande har jag och iana ändå hunnit med framgångar och bakslag på träningsfronten.

För de första har vi dragit igång med lydnaden igen, kul och jobbigt. Tanken är att sätta igång en träningsgrupp med träff en gång i veckan nu framöver. Iana är som hon alltid varit på lydnaden, ibland är de super kul och hon är med på svängarna, snyggt FF, bra platsliggning osv.. Och ibland är hon inte alls med mig, piper och kliver upp på platsliggning, nosar under FF, reser sig vid inkallning. Ja, som sagt kul och jobbigt.
På agilityfronten är jag stolt över min terriertok.
Vi har nömligen var i drängsmark på Åbyn-byskes agility tävlingar och plcokade dem en 3:dje placering och en uppflyttningspinne. Loppet var svin snygg och jag var hes när jag klev av planen. Dem andra loppen vi körde var inga höjdar lopp, disk på alla. Och allt mitt fel (-som alltid?). För mycket vänd åt fel hinder, tävlingsnerver och slarvfel. Fast jag lär mig med tiden, har ju aldrig varit en duktig handler.. Alla är nybörjade i början.
Nu tänker säker många av er: Men hon har väl träna i typ 3 år?
Och jo, vi har tränat i 3 år. Men träningar har nästan aldig handlat om mitt kroppsspråk och vad de säger. Man kan nog säga att poletten har fallit ner först nu på iana, förut har hon mest lyssnat på ord och sin egen vilja, men de är ju en terrier jag har också :)
Jag har även börjat introducera brors norrbottenspets på agilitybanan. Ska börja med de som en kul grej, och blir de något så blir det. Har inga egentliga krav :)

För övrigt så har jag idag anlänt Gällivare efter en trip ner till göteborg och haft utbildning nu i helgen. Våran sista helg med Electroterapi, nu fram över sätter vi igång med akupunktur, spännande :)
Efter helgens resa så snurrar funderingarna runt i hjärnan. Försöker komma på ett namn till mitt framtida företag och hade tänkt börja med delar av det redan nu.

På fredag sätter jag mig på tåget åter igen, fast då med terriertok med, vi åker nämligen upp till abisko och ska fjällvandra några från hundungdom, det slutade med att vi blev endast 4 stycken, men det kommer bli svin kul, ser fram emot det :)
Dock slog det mig att jag inte har några skor till det, så invadera stan i veckan? OHJA!
Ojsan, blev ett långt inlägg. Nu ska jag jag ta och krypa ner i sängen och läsa lite, en ny dag och nya äventyr imorgon!


Pusstuss/Michaela och Iana

1 kommentar:

  1. Grattis! :)
    Nu måste jag se till att bli frisk bara.. blev väldans sjuk så jag fick sticka hem från norge.

    SvaraRadera