tisdag 3 augusti 2010

Helger att se fram emot.

Ibland kan iana också : )
Just nu är jag en stolt matte.

Idag innan mötet bestämde jag, Lina och Therese att vi skulle samlas och träna lite agility. Så jag hämtade upp Lina och vi mötte upp Therese på klubben. Tog en promenad med alla vovvar springades lösa.
Efteråt byggde vi upp kombinationer och började med small hunden i sällskapet. Efter henne höjde vi till medium och jag och iana anföll hindrerna.

Det enda jag kan klaga på är när hon (likså, 2 andra hundar) stannade upp och nosade vid slalomen. Vad var de som luktade så gott dära? Ibland önskar man att man hade deras näsa och få veta vad som lockar mera just för det tillfället. Och efter Iana försatte hindrerna höjas och vi gick upp till våra large hundar.
Mellan kombinationerna satt vi i solen på gräsmattan och pratade och busa med hundar. En sån gång man önskar att man verkligen inte GLÖMT kameran!

Och ni som känner mig och iana, vet att vi haft problem med platta tunneln, Idag visade iana inte ett tecken på problem på detta hinder, Kan man bli annat än glad då?

Älskade, underbara, snygga terriertok

Efter träningen samlades vi upp inne på kontoret till klubbstugan. Dock var vi bara 4 av stryelsen som kom på mötet, trist. Men så är det, Alltid svårt att hitta dagar som alla kan på.

Så efter mötet har jag detta att se fram emot:
- 17 aug träningskväll med hundungdom och fotografering till hemsidan
- 21-22 aug Agilitytävling i åbyn-byske
- 27-28 aug Hundfysioterapeut utbildningen i gbg, äntligen börjar de efter sommaruppehållet.
- 3-5 sept Fjällvandring med HU
- 5 sept Iana 4 år
- 11-12 sept Pusselkurs i Sundsvall

Sedan ska vi någongång i oktober ner till Stockholm och gå styrelseutbildning och i december beger vi oss på Hu resa till Stora stockholm.

Nöjd med kalenders fyllighet ska jag nu avrunda hära och lägga mig och läsa, imorgon är en ny arbetsdag :)
PussTuss /Michaela och Iana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar