onsdag 13 oktober 2010

Halta och lytta

Hejsan igen mina söta vänner :)
Dax att klottra ner några rader igen då.

Anledningen till att jag inte bloggar så mycket är att jag egentligen inte vet vad jag ska skriva.
Även om jag har massor att berätta? Hm, konstig kombination.

Jobbet knallar vidare. Konsum ibland, Barnomsorgen/lågstadiet iband och granngården.

Beslut har nu tagits om att vid nästa löp ska fröken terrier få bli mamma. Jag misstänker att löpen kommer i mars, så det blir små maj valpar.
Och denna gång finns det inget som ska få mig att ändra mig. För skulle jag få jobb hela sommaren har mamma och pappa lovat att hjälpa mig, -Ni är bäst (L)
Mina tankar just nu går åt att hitta en fin jakthane och letandet pågår för fullt. Kommer säkert bli super bra.

Ianis har varit på semester i stugan tillsammans med mamma och pappa under helgen som var. Hon fick njuta och jag fick passa på att roa mig på eget håll. Dock så var de en väldigt halt och stel flicka som kom hem genom dörrer. Plus att hon hade ett rejält sår på nosen och ett mindre i mungipan.
Stelheten kommer från den totala utmattningen och alldeles för mycket anarobträning vilket ger "träningsvärk". Hältan kommer från hennes bäcken som jag nu har börjat behandla med ultraljud, snart är hon bättre mitt hjärta, sedan roar vi oss med sårtvättning också.
Valde att passa på lydnadsträningskvällen som var igår kväll. Iana får vila upp sig iställer efter sin helg.
Imorgon kväll sätter jag mig på tåget och rullar ner till Stockholm, vi ska ner sex stycken härliga brudar på styrelseutbildning för Hundungdom.
Och helgen efter det så rullar jag ner till göteborg igen för utbildningen. OCh på tal om utbildningen, snacka om att tiden går fort, snart är jag färdig utbildad Hundfysioterapeut.

Nej nu ska jag fortsätta packa inför stockholmsresan och njuta av min lediga dag.
PussTuss /Michaela och Iana

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att du snart kan sluta drömma om dina valpar och istället ha dem på riktigt. :)

    Du missade bara att berätta vad fröken Iana har gjort med sin näsa och mun? :O

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt med valpisar! :):)

    SvaraRadera