tisdag 5 oktober 2010

Tyvärr passade det inte.

Det är med sorg som jag skriver detta inlägg.
På söndag kväll klockan 21.00 på kvällen rullade bilen med vårat nytillskott in i kullen.
Vi valde att sätta ner iana i källaren och Chili var hemma hos bror min för att hon skulle i lugn och ro få träffa oss(mig, mamma och pappa) och lära känna sitt nya hem.
Pelurins Uma är en 4 månaders valp som inte har sett så mycket av världen förutom sin hundgård och sina syskon. Vi bestämde oss att ta en av syskonen. Jag till en ny avelstik till kenneln och ett ny utställningsstjärna och pappa till en ny jaktkompis. Det var 4 tikar i syskonkullen. Dem flesta välsigt vita, så valet blev mellan dem 2 tikar som var mest svarta. En av dem svarta tikarna var en skygg tik och den andra välsigt framåt och social.
Men någonstans under resan har någonting hänt så hunden som kom hem till oss var denna skygga tik.
Pelurins Uma trots jätte mycket försök passade inte in i våran flock. Under hela tiden hon befann sig hemma hos oss (till sent igår kväll) försökte vi med henne och bara peppa henna och göra henne självsäker, men utan ens mindre resultat.

Tyvärr passade Uma inte in i våran flock, hon behöver ett lugnt och stilla hem utan andra hundar i hushållet och ska jag vara ärlig tror jag inte den hunden passar till jakt heller. När pappa var i skogen med henne skyggade hon till och med för fågelkvitter.

Uma och Iana fick träffas igår morse för första gången, iana hade helt rätt attityd till att möta en valp och var OTROLIGT snäll. Men Uma bara bet efter iana hela tiden och iana gick undan.
Men efter att Uma hela tiden bitit efter iana i flera timmar blev även iana less och började morra undan henne, Så dem fick inte träffas något mer och Chili välde vi att inte alls presentera.

Det skär i mitt hjärta när jag tänker på denna lilla valp och tårarna har runnit men detta var rätt beslut och jag är helt säker på att hon kommer få det mycket mycket bättre i sin nya familj.
I ett hushåll där de inte springer massa människor och hundar, som det gör i detta hem.

Tack för den lilla tiden vi fick spendera med dig Uma och hoppas du får det jätte bra.
Men vi kan inte erbjuda dig det du behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar